Leírás
Sram SX 1×12 fokozató váltórendszer, eredeti Ktm „Fire Orange” színben.
Az Ultra Ride esetében a KTM a SRAM polcáról emelte le az SX Eagle szettet, hogy felpattintsa azt a legnépszerűbb Ultra modelljeire. Ha ismered a SRAM-ot, akkor nem kell nagyon bemutatni, ha nem akkor pedig csak annyit kell tudnod, hogy amerikai márka. Így külsőre egyértelműen keményebb, zúzósabb, menőbb, működésre pedig kicsit durvább (ami a mountainbike esetében egyáltalán nem stílusidegen), de ugyanolyan megbízható.
Váz:
Nagyszerű elegye a sportosságnak és a kényelemnek. Ugyannyira remek szolgálatot tehet marathon versenyek allatt, mint a nagypakkos túrák alatt. A csövek triplán húzott, változó falvastagságúak, a felsőcső sportosan egyenes és mélyen húzódik a nagyobb vázméreteknél is.
Meghajtás:
A kerékpár különlegessége a meghajtó rendszerében van. Már említettük, hogy az amerikai SRAM SX Eagel szettje került a bringára 1×12 fokozattal. A 12 fokozatban már évek óta hasító Sram jó munkát végzett a beugró szettnél is, brutál bírósnak tűnik kívülről. Gyors és nagyon pontos váltásokat ad még lejtőn lefelé is. Jól beállított váltóval pedig elképzelhetetlen, hogy elől leessen a lánc, annak ellenére sem hogy se váltó, se láncfeszítő nincs a bringán.
Fékek:
Persze, hogy nincsenek véletlenek. Kedvenc fékgyártónk egyik modellje került a bringára. Talán nem túl meglepő módon a fék kiválasztásánál is a Shimano katalógusból választottak a mérnökök. Az MT2000-es szérián kívüli hidraulikus tárcsafék fékerőben és adagolhatóságban a nagy testvérekkel játszik egy ligában. A tárcsa elől 180 / hátul 160 mm. Gyepálni kell, hogy kihozd a sodrából.
Kerekek:
Spórolásnak nyoma sincs, még ezen a rendre hányatott sorsú alkatrészek terén sem. A kerékpár agyai golyós/kónuszos rendszerűek, ami egyértelműen Shimano agyakat takar, azt is az TX505-ös termékcsaládból. A felnik dupla falú, szegecselt kivitelűek, melyek kiválóan tűrik a kemény terep állította terhelést is. Gyártójuk a Ryde. Gumi terén szintén egy kicsit szokatlan módon a francia Mavic kínálatából választottak. Érdekes, hogy ritkán használják a gyártók a Mavic gumikat gyári specifikációkban, pedig a versenysportban nagyon kívánatos és sokat bizonyított gumikról beszélünk.
Egyéb alkatrészek:
Hol lehet jól megfogni egy bringa árát, ha a teljesítményéből nem akarunk veszíteni? Hát az egyéb, kiegészítő alkatrészek terén. Itt nem külsős beszállító kiegészítőit találjuk, hanem a KTM saját maga által gyártatott, egyébként kiváló minőségű alkatrészeit. A kormány, kormányszár, nyeregcső és nyeregcsőbilincs, és pedál is KTM márkájú. Előnyük, hogy pontosan tudnak illeszkedni a kerékpár geometriájához és külső megjelenéséhez, hátrányként maximum nagyobb súlyukat lehet felróni. A nyeregcső egyébként Dropper. Ha jön a lejtő, nyomd a gombot és már hasalhatsz is rá a kormányra, nincs útban a nyereg.
Lánc | SRAM NX EAGLE |
VÁLTÓRENDSZER | Láncváltós |
Váz | 29 Alloy 6061 MTB M1110 |
VÁZANYAG | Alumínium |
Teleszkópos villa | Suntour SF14 XCR-AIR RL DS 100 |
Hajtómű | SRAM SX EAGLE / 34T |
Fogaskoszorú | SRAM EAGLE PG1210 / 11-50 |
Hátsó váltó | SRAM SX EAGLE |
Külső gumi | MAXXIS REKON RACE 57-622, EXO Tanwall |
Fék | Shimano MT200 |
Váltókar | SRAM SX EAGLE TRIGGER SHIFTER |
Kormánycsapágy | RITCHEY Zero Logic PRESS FIT 1-1/8 |
Kormány | KTM COMP Riser 12 740mm |
Markolat | KTM Comp MTB |
Felni | KTM Sport 32H |
Első agy | Shimano HB-TX505 CL 32H 100 QR |
Hátsó agy | Shimano FH-TX505-8 CL 32H 135 QR |
Nyeregcső | KTM Comp 27.2 |
Nyereg | KTM LINE SPORT |
Pedál | KTM Comp MTB BF |
Értékelések
Még nincsenek értékelések.